Na Univerzi na Primorskem Fakulteti za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije (UP FAMNIT) je potekal tradicionalni, letos že 8. poletni tabor »Matematika je kul«. Podobno kot lani je bil tudi tokrat namenjen srednješolcem oziroma osnovnošolcem, ki bodo v kratkem prestopili prag srednje šole, istočasno pa sta potekali izvedbi v slovenščini in v angleščini. Letošnja mednarodna udeležba je bila še bolj pisana.

Petdnevnega izobraževalnega, raziskovalnega in konec koncev tudi družabnega dogajanja med 26. in 31. avgustom 2018 se je tako udeležilo 21 mladih: 7 jih je bilo iz Slovenije, ostali pa so k nam prišli iz Makedonije (6), Francije (2), Slovaške (2), Poljske (2), Madžarske (1) in Srbije (1). Program je bil kot vsako leto raznolik, teme pa nove, saj se tabora nekateri udeležujejo že več let zapored in na njem iščejo vsakič novo znanje.

Na predavanjih so dijaki spoznali delovanje človeških možganov z matematičnega vidika, ukvarjali so se s teorijo kombinatornih iger, optimizacijo in načrtovanjem prevozov v sistemu GoOpti in problem konsenza. Ob raziskovalno-projektnem delu po skupinah so nato odkrivali še praktični svet financ in kriptovalut ter matematike v biologiji. Na delavnicah pa so s pomočjo osvojenega novega znanja pripravili nekaj izdelkov, ki so jih zadnji dan tudi predstavili staršem.

Akos s Slovaške je bil prvič v Sloveniji. Čez mesec dni ga čaka začetek študija v Budimpešti, še prej pa si je zaželel preživeti nekaj dni ob morju in v družbi matematikov: »Zelo mi je všeč Koper, predavanja in delavnice so zelo kakovostne, najbolj pa me zanimata optimizacija in teorija iger.« Za Nino iz Pariza pa je bil to drugi tovrstni tabor v letošnjem poletju. Svojo prihodnost vidi v inženirstvu in vesoljski tehnologiji, na taboru pa sta ji bili najbolj zanimivi teorija iger in kriptovalute. »Matematika mi je všeč, ker je natančna,« je prepričana mlada navdušenka nad matematiko in dodaja, da je k uspehu tabora zagotovo pripomoglo tudi prijateljsko vzdušje na fakulteti.

Jan iz Slovenije pa je bil na taboru že četrtič. »Program poznam, teme so vsako leto podobne, vendar vsakič nove, drugačne in seveda zanimive.« S pomočjo matematike se je izučil, da lahko velike probleme razdelimo na majhne in to na zelo eleganten način. »Všeč mi je aplikativnost teorije iger in teorije grafov, na primer pri optimizaciji sistema Go Opty.« Dodaja, da je bil na taboru čas dobro porazdeljen in da sebe v prihodnje vidi v tujini, kjer bi rad študiral na področju.

Na taboru pa je bil Luka iz Gornje Radgone prvič. »Na tabor me je opozoril učitelj matematike in zadovoljen sem, da sem se ga udeležil. Družba je bila zelo dobra, všeč mi je, da smo se lahko pogovarjali tudi v angleščini, predvsem pa da smo se matematičnih tem lotili nekoliko drugače. Takšne vsebine bi lahko imeli tudi v šoli!«

Podrobnosti o programu lahko preberete na tej povezavi.

Na taboru so aktivno sodelovali tudi študenti matematičnih programov UP FAMNIT – dijake so spremljali kot asistenti v predavalnici, bili pa so tudi z njimi v popoldanskih in večernih urah. Med njimi je bila tudi Barbara Vesel, študentka magistrskega programa Matematične znanosti, ki se je za študij matematike pri njih odločila ravno po zaslugi pozitivne izkušnje na taboru. »Tu sem se pred leti dokončno odločila za študij matematike. Matematika je res kul, ker je logična in nas spremlja na vsakem koraku. Uporabljamo jo nezavedno čisto vsak dan.« Đorđe Mitrović, študent 1. letnika Matematike, pa ima za sabo veliko matematičnih taborov in delavnic. Zanj je matematika od nekdaj izziv: »Vse ima smisel, vse se prepleta in logično povezuje,« pravi in udeležence tabora opisuje s samimi presežki: »Ves čas spraševali in si želeli še več. Strašno so radovedni in zanima jih čisto vse!«

Osnovni namen in cilj tabora je popularizacija matematike ter prikaz njene uporabe z zanimivimi primeri iz prakse. UP FAMNIT želi z organizacijo tabora mladim predstaviti matematiko kot zabavno, zanimivo in predvsem uporabno. Uspeh tabora pa potrjuje tudi dejstvo, da se nekateri udeleženci k njim vračajo že nekaj let!